Onze visie

Onze school, Sint-Norbertus, behoort tot vzw Koba Metropool. Wij presenteren onze campus onder de naam "Verpleegkunde Metropool" en maken deel uit van de school Sint-Norbertus. De naam "Metropool" benadrukt onze verbondenheid met de dynamische en goed bereikbare stedelijke omgeving. Dankzij onze aantrekkelijke ligging en onze nauwe samenwerking met verschillende gezondheidszorginstellingen voor stages vormen wij de ideale uitgangsbasis voor een kwaliteitsvolle opleiding basisverpleegkunde.

Wij maken van onze leerlingen wereldburgers van morgen, die vanuit een sterke identiteit, zorgen voor elkaar en creatieve oplossingen bedenken voor een wereld in verandering.

Onderwijs wordt levensecht en inclusief gebracht, met groei in zelfsturing, gericht naar levenslang leren door professionele leerkrachten met veel enthousiasme en betrokkenheid, inspirerend en motiverend.

Onze troeven

Kwaliteitsvolle opleiding

Onze docenten hebben een passie voor onderwijs en voor verpleegkunde. Alle verpleegkundige docenten geven stagebegeleiding. Hierdoor zijn ze nauw betrokken bij de nieuwste ontwikkelingen. Bovendien scholen ze zich regelmatig bij en hanteren ze de nodige vakliteratuur in hun dagelijkse lespraktijk. Op deze manier willen ze jullie als toekomstige verpleegkundige inspireren zodat je kan uitblinken in je carrière. Onze inspanningen worden erkend, we kregen een uitstekende beoordeling van de onderwijsinspectie.

Persoonlijke

aanpak

Naast kennis en vaardigheden vinden we het ook belangrijk dat jij je gezien voelt. Door te werken met kleine klasgroepen, mogelijkheid te bieden tot persoonlijk gesprek, het aanbieden van leerstrategieën waaruit jij kan kiezen, te reflecteren, … streven wij ernaar om jouw persoonlijke ontwikkeling te doen groeien.

Brede basiszorg

We bieden de mogelijkheid voor psychosociale begeleiding, studie-, reken-en taalbegeleiding. Naast het begeleidingsteam zet ook elke docent in op brede basiszorg. Dit doen we door bijvoorbeeld taalontwikkelend les te geven, leren we je vaardigheden aan voor zelfregulerend leren, … We werken ook samen met het CLB en het Leersteuncentrum Antwerpen.

Wie is wie

Directeur: Candide Behets

candide.behets@sint-norbertus.be

Stagecoördinatie: Ils Van As

ils.vanas@sint-norbertus.be

Kwaliteitscoördinator: Isabelle Reynders

isabelle.reynders@sint-norbertus.be

Adjunct-directeur: Tine Dehandschutter

tine.dehandschutter@sint-norbertus.be

Stagecoördinatie: Belinda Gerckens

belinda.gerckens@sint-norbertus.be

Secretariaat: Ingrid Ruthgeerts

ingrid.ruthgeerts@sint-norbertus.be

vacatures

Wil jij deel uitmaken van ons team op de campus van Verpleegkunde Metropool? Ontdek de verschillende beschikbare vacatures. Werk samen in een warm en gedreven team, waar je de kans krijgt om je vaardigheden te ontwikkelen en bij te dragen aan hoogwaardige opleiding.

Wij werken samen met...